Ławka treningowa - jak wybrać najlepszą?

Udostępnij:

Niezbędnik w domowej siłowni - ławka treningowa

Wiele osób ćwiczy obecnie dla zdrowia, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę lub ją utrzymać. Nie każdy jednak w tym celu udaje się na siłownię - wiele różnych ćwiczeń można bowiem wykonywać we własnym domu. Możemy w pełni korzystać z możliwości, jakie daje nam sprzęt sportowy, gdyż jest on dostępny dla każdego w sklepach sportowych - na przykład każdy może kupić ławeczkę treningową. Istnieją jednak różne ich rodzaje, więc nie każdy wie dokładnie, na jaki typ się zdecydować, aby ostatecznie był zadowolony. Ten tekst powinien to nieco rozjaśnić!

Ławka treningowa - co powinna zawierać?

Ławka treningowa pomaga w kształtowaniu sylwetki. Z pewnością powinna znaleźć się w każdej domowej siłowni, ponieważ pozwala ćwiczyć na różne sposoby. Można na niej robić brzuszki, podnosić hantle, sztangi itp. Dzięki temu ćwiczymy w komfortowych warunkach. Jednak, aby były one bezpieczne, należy zdecydować się na model z odpowiednimi dodatkami i zabezpieczeniami. O co w tym wszystkim chodzi? Między innymi o antypoślizgowe uchwyty, które zapobiegają przesuwaniu się całości, czy regulowany kont nachylenia ławki, dzięki czemu można zróżnicować trening w zależności od potrzeb i umiejętności. Ale to jeszcze nie wszystko! Dobra ławka treningowa powinna:

- mieć możliwość składania, aby nie zajmowała zwykle dużo miejsca w pomieszczeniu (w końcu ma się udać do prywatnego domu, a nie na siłownię)

- mieć możliwość regulacji wysokości i kąta podparcia stóp.

ćwiczenia na ławeczce

Ławka treningowa - na co zwrócić uwagę?

Wybierając ławkę dla siebie, warto zwrócić uwagę na ewentualne obciążenie - nie tylko osób szczupłych i o świetnej sylwetce, ale także tych, które chcą osiągnąć taką formę. Sprawdźmy również wymiary oparcia, rodzaj oparcia, a także wybierzmy ławkę prostą lub wygiętą. Ławka z prostym oparciem będzie najlepsza dla osób, które cierpią na bóle kręgosłupa, mają jakieś schorzenia lub po prostu nie mają dobrej kondycji, bo długo (lub wcale) nie ćwiczyły. Z kolei ławka łukowa sprawdzi się u osób już ćwiczących, w dobrej kondycji i po prostu takich, które nie mają żadnych problemów z kręgosłupem. Dzięki skośnej, wygiętej ławce możliwe jest osiągnięcie lepszych efektów podczas ćwiczeń - dlatego wiele osób ją kupuje.

Brak możliwości rozciągnięcia mięśni brzucha na ławce po ćwiczeniach jest minusem ławki prostej. Można jednak nadrobić tę wadę, np. poprzez wygięcie ciała w tzw. koci grzbiet. Z kolei ławka skośna pozwala na podobne wygięcie, ale zapewnia gorsze, bardziej obciążające plecy podparcie podczas ćwiczeń. Konieczne jest więc dobranie odpowiedniego produktu do swoich potrzeb.

Warte uwagi

Podciąganie na drążku - jak zacząć?

Istnieje kilka podstawowych ćwiczeń uznawanych przez większość trenerów za kluczowe. Ich wykonywanie jest gwarancją wzmocnienia nie tylko kondycji, ale również większości podstawowych...

Sekcje portalu