10 wskazówek dotyczących opieki prenatalnej, o których powinna pamiętać każda przyszła mama

Udostępnij:

Macierzyństwo. Tam zaczyna się i kończy cała miłość!

I tak jak ważna jest każda mama dla swojego dziecka, tak samo macierzyństwo jest jedną z najważniejszych podróży, w którą wyrusza kobieta. To przejażdżka rollercoasterem pełna emocji, radości i pewnej dozy nerwowości. Matka zaczyna opiekować się swoim dzieckiem jeszcze zanim się ono urodzi, ale sama potrzebuje uwagi, ostrożności i troski w fazie prenatalnej dla swojego i dziecka dobra.

Z okazji Dnia Matki przedstawiamy listę 10 porad prenatalnych dla przyszłych matek.

    Zapewnij sobie dawkę ruchu

Ćwiczenia odgrywają bardzo ważną rolę w zapobieganiu bólom pleców, sztywności, obrzękom, napiętym mięśniom i wszystkim innym problemom cielesnym związanym z ciążą. Meenakshi S, starszy trener fitness i fizjoterapeuta w HealthifyMe, mówi: "W pierwszym trymestrze wykonuj proste ćwiczenia pleców i okolic miednicy. W drugim trymestrze uzyskaj zgodę lekarza i w zależności od tego, czy łożysko jest tylne czy przednie, wykonuj bardziej zaawansowane ćwiczenia. W trzecim trymestrze również musisz być aktywna. Zapewnij sobie co najmniej 30 minut ćwiczeń lub podziel je na 15 minutowe treningi dwa razy dziennie." Zamiast polegać tylko na spacerach, ćwiczenie w domu lub w studio zapobiegnie bólom więzadeł, które utrudniają przyszłej mamie chodzenie bez bólu.

    Wiedz, co oznacza jedzenie dla dwojga

Jeśli myślisz, że jeść dla dwojga oznacza spożywanie dwukrotnie większej ilości jedzenia, nie możesz być bardziej w błędzie. W pierwszym trymestrze ciąży potrzebujesz jedynie dodatkowych 200 kalorii dziennie, co przekłada się na szklankę mleka i owoce. W drugim i trzecim trymestrze potrzebujesz dodatkowo 300 kalorii. Jedzenie podwójnej ilości kalorii spowoduje tylko nadmierne przybieranie na wadze - czego nie potrzebujesz - oraz nasili ból pleców i obrzęki.

    Skup się na odżywianiu

Zdrowo jest przybrać na wadze około 10-12 kilogramów w czasie ciąży, a właściwe odżywianie polega przede wszystkim na odpowiedniej diecie. Musisz otrzymywać odpowiednią ilość kwasu foliowego, żelaza, wapnia i białka z pożywienia, aby dziecko również otrzymało wszystkie te elementy. Nieodpowiednie odżywianie może również powodować infekcje w pierwszym trymestrze.

    Ogranicz węglowodany

Spożywanie zbyt dużej ilości węglowodanów sprawi, że przybierzesz na wadze, co przyniesie Ci więcej szkody niż pożytku. Ale większym problemem jest to, że może to prowadzić do cukrzycy ciążowej, co powoduje ciążę wysokiego ryzyka, zwłaszcza u kobiet, które nie mają wystarczająco dużo ruchu.

    Pokonaj napady głodu

Ponieważ dziecko rośnie, naturalnym jest, że w drugim i trzecim trymestrze ciąży będziesz odczuwać większy głód. Ale zamiast bezmyślnie objadać się jedzeniem, upewnij się, że spożywasz od trzech do czterech porcji owoców dziennie. "Możesz również zjeść pieczoną gramę, pieczoną makhanę, kiełki, sałatki, grillowaną rybę lub grillowanego kurczaka" - mówi Meenakshi.

    Pij więcej niż wystarczająco dużo wody

Odwodnienie jest bardzo powszechne w czasie ciąży i może powodować UTI, a nawet wpływać na dziecko. Aby temu przeciwdziałać, spożywaj co najmniej 3,5 litra wody dziennie, zwłaszcza w okresie letnim. Urozmaicaj ją, spożywając wodę kokosową, jęczmienną lub owocowo-ziołową.

    Od mdłości do lekkości

Poranna choroba jest irytująca. Ale możesz ją kontrolować, unikając kwaśnych pokarmów i upewniając się, że nie głodzisz się ani nie przejadasz, ponieważ mogą one nasilić poranną chorobę. "Mieszanka limonki z imbirem lub maślanka mogą zapobiec mdłościom" - mówi Meenakshi.

    Nie podążaj ślepo za radami

Każdy - czy to rodzina, koledzy, sąsiedzi, a nawet windziarz - będzie miał coś do zasugerowania. Choć niektóre z tych sugestii mogą być rozsądne, nie wszystkie będą. Nie stosuj się do niczego bez konsultacji z lekarzem.

    Zaangażuj partnera do pomocy

Meenakshi mówi, że ojciec dziecka musi wkroczyć do akcji w trzecim trymestrze. Jakiego rodzaju wsparcia może udzielić? "Prosta wiadomość, oddychanie komfortowe i ćwiczenia, które para może wykonać razem, wzmacnia ich więź i pomaga podczas porodu", mówi.

    Upewnij się, że skonsultowałaś się z ekspertami

Wiele kobiet nie ma pojęcia, co składa się na właściwą dietę lub ćwiczenia w czasie ciąży. Ekspert będzie wiedział, co jest najlepsze dla Ciebie i Twojego dziecka. Weźmie on pod uwagę historię Twojej rodziny, aktualną wagę, istniejące problemy medyczne i będzie ściśle współpracował z Twoim ginekologiem, aby stworzyć plan odżywiania i ćwiczeń. Eksperci nie tylko opracują odpowiedni plan odżywiania i ćwiczeń, ale także będą monitorować Twoje raporty przez cały okres ciąży i modyfikować plan zgodnie z Twoimi potrzebami.

Wyruszasz w najpiękniejszą i najbardziej satysfakcjonującą podróż swojego życia. Idź przygotowana i bądź najlepsza jaka możesz być!

Tags: najlepszy prezent na dzień matki dzień matkiDzień Matki prezent dla matki nowa matkaprenatalna opieka porady

Warte uwagi

Jak wybrać najlepszą odzież do biegania?

Gdybyśmy mieli wymienić te aktywności sportowe, które cieszą się szczególną popularnością, bieganie z pewnością znalazłoby się na jednym z pierwszych miejsc. Czy jednak...

Sekcje portalu