Jak odzyskać sylwetkę po zimie?

Udostępnij:

Już za chwilę trzeba będzie zrzucić płaszcze i kurtki maskujące zbędne kilogramy. Najwyższy czas wrócić do formy po zimowym lenistwie - przygotuj swoje ciało na nadchodzącą wiosnę. Zadbaj o ruch, odpowiednią dietę, suplementację i dobre nawyki, a szybko zobaczysz efekty i odbudujesz swoją pewność siebie.

AKCJA "ZRZUCAMY ZBĘDNE KILOGRAMY".

Zima to zdecydowanie najmniej korzystna pora roku dla naszej sylwetki. Wraz z nadejściem chłodniejszych dni przestawiamy się na tryb podjadania słodyczy i spędzania wolnego czasu w domu. Nasze szczupłe, wyrzeźbione latem ciała stają się tylko wspomnieniem, zdrowe sałatki zastępujemy ciepłymi kalorycznymi obiadami, a wodę gorącą czekoladą. Szukamy usprawiedliwienia w złej pogodzie. Zanim się obejrzymy, będzie wiosna, słońce, ciepło, weekend majowy i pierwsze wizyty na plażach i jeziorach. I co teraz robić? Jak w trybie szybkim, a nawet ekspresowym wrócić do formy sprzed zimy?

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Pogoda stopniowo staje się coraz przyjemniejsza. Choć temperatura jeszcze tak bardzo nie rozpieszcza, to z pewnością możemy pożegnać się z chłodem i zimnym powietrzem. Dlatego wyjdź z domu i zacznij się ruszać, zamiast szukać ciągłych wymówek, korzystaj z wiosennej pogody. Ruch w parkach i na ścieżkach rowerowych jest jeszcze niewielki, to idealny moment, by zacząć się ruszać. Możesz zacząć od tradycyjnego biegania, jazdy na rowerze lub spróbować nowych aktywności na świeżym powietrzu. Na uwagę zasługują długie spacery, wspinaczka, nordic walking, jazda na rowerze czy rolki - jeden z najprzyjemniejszych sportów, jakie można uprawiać. Dzięki rolkom poprawisz koordynację wzrokowo-ruchową, wzmocnisz mięśnie nóg i pośladków. Dodatkowo przyspieszasz spalanie tkanki tłuszczowej. Jest to również element bardzo ważny dla ogólnej kondycji fizycznej przygotowania motorycznego. W czasie rekonwalescencji możemy również przez pewien czas skupić się na lepszym przygotowaniu motorycznym przy wsparciu profesjonalnego trenera.

Wiosenny powrót do formy

WIOSNA SPRZYJA ODCHUDZANIU

Trudno o skuteczniejsze odchudzanie niż rozsądna i odpowiednia dieta połączona z regularną aktywnością fizyczną. Warto zwrócić uwagę na stwierdzenie, że dieta powinna być urozmaicona i bogata we wszystkie produkty, dostarczające naszemu organizmowi witamin i mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. Pamiętajmy, że bardzo ważną rolę odgrywają regularne posiłki. Powinniśmy jeść co 3-4 godziny. Uchroni Cię to przed nagłymi napadami głodu i niekorzystnymi wahaniami poziomu glukozy we krwi. Ostatni posiłek powinien być spożyty nie później niż dwie godziny przed snem. Warto również ograniczyć ilość cukrów prostych, tłuszczów zwierzęcych, cholesterolu i soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Nie zapominaj o nawadnianiu organizmu. Pij 2-3 litry wody dziennie. Usuwa ona toksyny z organizmu, a także transportuje składniki odżywcze do poszczególnych komórek ciała i wspomaga utrzymanie prawidłowej temperatury ciała.

Warte uwagi

Płaski brzuch w tydzień - dieta i ćwiczenia na...

Wybieraj chude mięso. Indyk, kurczak lub ryba są świetne. Polędwica wieprzowa jest również dobrym wyborem. Powinieneś jeść dużo warzyw. Dotyczy to zarówno warzyw gotowanych, jak i...

Sekcje portalu