Sprzęt do ćwiczeń dla gospodarstw domowych

Udostępnij:

Siłownie i kluby fitness pełne są profesjonalnego sprzętu fitness. Oferta jest bardzo bogata i nie jest ograniczona jak kiedyś tylko do hantli, sztang, drabinek i atlasów. Pamiętajmy, że części sprzętu i urządzeń, które znajdują się na siłowni można wykorzystać również w domu.

Taśmy

Treningowe, oporowe, rehabilitacyjne. Ćwiczyć z nimi może każdy i w każdych warunkach. Zajmują bardzo mało miejsca, nie kosztują dużo i można je wszędzie ze sobą zabrać. Z ich pomocą można wzmocnić każdą część ciała. Są też jednym z podstawowych elementów rehabilitacji, którą stosuje się po urazach i zabiegach chirurgicznych oraz w treningu sportowców wyczynowych. Mogą być stosowane nawet przez dzieci. Taśmy charakteryzują się różną siłą oporu, co pozwala na precyzyjne dopasowanie ich do indywidualnego treningu. Możemy również wybrać ich kolor według indywidualnych preferencji.

Kettlebell - odważnik

Jest to stosunkowa nowość w klubach i siłowniach, choć ich historia sięga starożytnej Grecji. Trening z odważnikami (ketlami) przede wszystkim wzmacnia serce i mięśnie grzbietu, ale wykorzystywany jest również w programach odchudzających. Ich główną zaletą jest uniwersalność - można je stosować niemal wszędzie tam, gdzie mamy wokół siebie trochę przestrzeni (należy uważać, by nie ćwiczyć w pobliżu okien i przedmiotów, które łatwo uszkodzić). Podczas godzinnego treningu z ketlami można spalić nawet do 1500 kalorii. Podobnie jak taśmy, ciężarki dostępne są w wielu kolorach i mają dość przystępną cenę.

Kettlebell

Waga miękka

Kojarzony jest przede wszystkim z ćwiczeniami na lekcjach WF-u. Nie jest to do końca prawda, gdyż z piłką lekarską często ćwiczą sportowcy, pacjenci na rehabilitacji oraz służby mundurowe. Warto mieć ją w domowej siłowni, podobnie jak taśmy i ciężarki. Ćwiczenia z Miękką Wagą kształtują i wzmacniają ciało, zyskując przede wszystkim nasz kręgosłup i jego splot mięśniowy.

Ergometr (wioślarz)

Doskonały wybór dla osób szukających dobrego treningu cardio. Często wykorzystywany jest w różnego rodzaju wyzwaniach, maratonach fitness czy akcjach charytatywnych. Ergometr angażuje mięśnie nóg, ramion, barków, pleców i mięśnie głębokie. Jest łatwy w obsłudze, można go postawić w mieszkaniu. Podczas korzystania z niego należy zwrócić uwagę na prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. W przeciwnym razie skutki przeciążeń dla pleców będą bolesne.

Pamiętajmy, że nie jest to najważniejsze miejsce ćwiczeń, ale same korzyści płynące z uprawiania sportu. Z pewnością część sprzętu i urządzeń dostępnych na siłowni można wykorzystać również w domu. Przy odpowiedniej, prawidłowej technice wykonywania ćwiczeń i podobnej do czasu poświęconego na trening, efekt końcowy będzie taki sam.

Warte uwagi

Czy warto zainwestować w piłkę do ćwiczeń?

Piłki do ćwiczeń - czy warto je kupić? Wpływają pozytywnie na kręgosłup i mięśnie, pomagają dbać o postawę, formę i piękną sylwetkę. Wykorzystywane są do treningu i leczenia...

Sekcje portalu